Monday, October 03, 2005

kenape?

Ika: hani..cry if u want, but don’t be like this..

Me: tak bley lah…sedih sangat sampai tak leh nak nanges…nantilah aku nanges kat umah..hehe

Ika: ok lah..i’m so sorry

Me: what for? Why do u have to say sorry? That’s not your fault..n aku tak blame ko pon

Ika: tak de laa…u make such a good effort on your research. N even though aku tak bace pon lagi paper ko, aku tau it’s an excellent research. Sv ko pon kate gitu kan. Tp sbb kecik jek ko tak leh nak hand in paper tuh. Cam nil ah hani. Aku save up jugak nak bayar research paper aku … tp aku wat last min. tak bebaloi hantar. Tp ko, dah buat lame n u make a huge effort on it, ape kate ko pinjam sikit dr aku. Lagi 200 jek kan. At least one of us will get it…

Me: hahah….jgn merepeklah. I decided not to send it. Full stop.…aku nak baliklah weh. Nnt aku dtg semayang terawikh, kay? A’kum.

I fight the tears from coming down. Even the gushing wind is not much help. It flows, rapid n strong. Cptlah sampai umah, jgn terserempak ngan sesape! It’s not the research, not the Medical school or the dean n not even the money….it’s what ika told me. ‘..at least one of us will get it…’terharunye….i dun know what made her said that n I dun know what I did to deserve that. Thanks pal…but I truly dun deserve such sacrifice…the last thing I want to be is selfish…insyallah I can manage!

2 comments:

Dr. Aneesa said...

awww....ada hikmahnye.for one, TAK YAH BAYAR KAT ORANG IRISH BENGONG...(im a nice person inside..really)

JUst Me said...

hahah...ader duit nak pegi south africa kan?? heheh